De IT-branche groeit nog steeds. De laatste jaren nog harder dan daarvoor, door alle nieuwe technologieën maar bijvoorbeeld ook doordat telefonie en IT steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Waar bedrijven voorheen wat hardware en software kochten en er voor een paar jaar vanaf waren, is het in deze tijd steeds noodzakelijker om dit continu bij te houden en aan te passen. Oftewel, IT-ers met kennis van zaken zijn op steeds meer plekken gewild. Zo ook in onze hoofdstad. Naar welke IT-banen is in Amsterdam de meeste vraag anno 2020?

ICT Vacatures in Amsterdam

ICTerGezocht is een landelijk platform waarop werkgevers IT-ers kunnen zoeken en matchen met hun openstaande vacatures in de IT. Er kan landelijk gezocht worden, of regionaal. Vandaag kijken we naar de vraag naar IT-ers in Amsterdam en de nabije omgeving.

Developers

Developers, of in goed Nederlands ontwikkelaars, zijn blijkbaar schaars. Veel bedrijven in de hoofdstad zijn op zoek naar een ontwikkelaar. Dit kan onder andere een .Net developer, een PHP devoloper of bijvoorbeeld een C++ developer zijn, maar ook back- en front end developers worden gezocht, net als vele andere ontwikkelaars. Heb jij de skills dan heb je de banen zo ongeveer voor het uitzoeken!

Systeembeheerder

Doordat we steeds meer digitaal en online doen, hebben bedrijven ook steeds meer apparatuur, software en cloouddiensten die gebruikt worden. Een systeembeheerder zorgt ervoor dat dit allemaal soepel werkt en lost problemen op. Een leuke en afwisselende job dus, waar er genoeg van te vinden zijn in Amsterdam.

Projectleider

IT is een branche die uitblinkt in de projecten. De implementatie van nieuwe software, hardware of het updaten, het zijn allemaal projecten. En al die projecten, groot en klein, moeten in goede banen geleid worden. Vandaar dat er altijd projectmanagers gezocht worden.

Servicedesk medewerker

Steeds meer bedrijven besteden hun IT uit aan specialisten. Die specialisten werken dan bij een IT-bedrijf, en bieden ondersteuning bij de aanschaf, implementatie maar ook de dagelijkse gang van zaken. Als de klant, of een gebruiker, een probleem heeft, moet hij wel iemand kunnen bellen of mailen, zodat het probleem wordt opgelost. Maar ook intern bij bedrijven zitten soms complete afdelingen ondersteuning te verlenen op het gebied van IT. Deze servicedesks, intern of extern, moeten bemand worden met kundig personeel. Vriendelijk, behulpzaam en kennis van zaken hebben zijn belangrijke pijlers om servicedesk medewerker te worden.

Kennis kun je leren, dus als jij vriendelijk bent, behulpzaam en graag voor anderen klaar staat, dan heb je de banen als servicedesk medewerker in Amsterdam voor het uitkiezen.

Security medewerkers

Met security bedoelen we niet de letterlijke beveiliging, maar databeveiliging. Sinds de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend als GDPR) én het aantal hacks en datalekken die de laatste jaren plaatsvinden, is databeveiliging belangrijker dan ooit. Je komt er niet meer met enkel een virusscanner en een firewall. De specialisten die hier goed in zijn, kunnen in Amsterdam hun baan en werkgever uitkiezen!

0 Shares:
You May Also Like